xfs

Isletmelerde Butce Yonetimi ve Butce Sistemleri

To: <linux-xfs@xxxxxxxxxxx>
Subject: Isletmelerde Butce Yonetimi ve Butce Sistemleri
From: "Taksim Egitim" <info@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Date: Wed, 8 Jan 2014 18:55:26 +0200

18-19 OCAK 2014

Isletmelerde Butce Yonetimi ve Butce Sistemleri

www.taksimegitim.com

.
18-19 OCAK 2014 Cumartesi-Pazar gunlerinde Istanbul'da "Isletmelerde Butce Yonetimi ve Butce Sistemleri Egitimi" verilecektir.

Egitim Tarihleri: 18-19 OCAK 2014
Egitim Saatleri: 10:00 - 17:00
Egitim Ucreti: 790 TL + Kdv
Egitim Yeri: Point Hotel Taksim

Program icerigi:

Bölüm 1 - Finans Karar Destek Sistemlerine Genel Bakış
Finansal Yönetimin Amaçları,
Finansal Yönetimi Başarısız Kılan Nedenler
Günümüz İş Koşullarını Değiştiren Etkenler,
Değişen İş Koşullarının Firmalarımıza Olan Etkileri,
FKD Sistemlerinin Aşağıdaki Fonksiyonlarının Bütçe Sistemi olan İlişkilerinin Sistematiği,
*Faaliyet Tabanlı Maliyet Sistemi
*Bütçe Sistemi
*Sorumluluk Muhasebesi
*Risk Yönetimi
*Nakit Akışı

Bölüm 2 - Bütçe Hazırlama Çalışmalarıyla İlgili Temel Konular
İşletmelerde Planlama Faaliyetleri (Stratejik Plan, Orta Vadeli Plan, Bütçeleme)
Bütçelemenin İşlevleri (Optimizasyon, Denetim, Standartların Oluşturulması, Performans Yönetimi, Değişkenlerin Etkinliği, Görevlerin Koordinasyonu, Etkinlik, Ekonomiklik)
Bütçe Hazırlanırken Temel Yaklaşımlar ( Pasif Bütçeler, Defansif Bütçeler, Atılım Bütçeleri )
İşletme Bütçelerinin Türleri (Başarı-Kaynak, Sıfır Tabanlı-Geçişli, Statik-Esnek, Proje-Dönem, Genel-Bölüm, Gelir-Gider, Geleneksel-Faaliyet Tabanlı)
İşletmelerde Bütçelemenin Basamakları ve Bütçeler arası ilişkiler
(12 ayrı Excel dosyası, 80 Ayrı Tabloyu kapsayan Örnek Bütçe Çalışmasının Matematiksel Modelinin Sunumu Yapılacaktır. Seminer Sonrası Dosyalar Tarafınıza Teslim Edilecektir.)

Bölüm 3 - Örnek Bir Bütçe Uygulaması
Örnek Bütçe Uygulamasında,
Çoklu para birimiyle işlem yapılacaktır. Her bir tablo hem yabancı para birimi ile hem de TL olarak izlenebilecektir. Dolayısıyla Yabancı Para Biriminden TL ye çevirme işlemlerinde bütçe kalemi bazında Kur Farkı Gelir ve Giderlerini, TL den Yabancı Para Birimine çevirme işlemlerinde ise Döviz Kayıp/Kazançlarını görülebilecek.
Faaliyet Tabanlı Maliyet Sistemi Uygulanarak bütçe ürün birim maliyetlere inilebilecek.
Esnek Bütçeleme Modeli Uygulanacaktır.

Örnek Bütçe Uygulamasının Bölümleri

Senaryo Analizleri ve Senaryolarda Yer Alması Gereken Faktörler ve Parametreler
Satış Miktarları ve Gelirleri Bütçesi
Üretim Miktarları Bütçesi
Direk Madde Miktar Ve Tutar Bütçesi
Direk Madde Satın Alma Miktar ve Tutar Bütçesi
Direk İşçilik Miktar ve Tutar Bütçesi
Genel Üretim Giderleri Bütçesi
Satılan Malın Maliyeti Bütçesi
Satış ve Yönetim Giderleri Bütçesi
Yatırım Bütçesi
Proforma Gelir/Gider Bütçesi
Nakit Bütçesi
Proforma Bilanço

Bölüm 4 - Bütçe Çalışmalarında Yeni Teknikler
Maliyet-Yönetim Muhasebesindeki Gelişmeler
Maliyet- Yönetim Muhasebesindeki Gelişmelerin İşletme Bütçelerine Etkileri
Geleneksel Bütçelerin Eksiklikleri
Faaliyet Tabanlı Bütçeleme
Örnek Bütçe Çözümü Yardımıyla Geleneksel Bütçeleme Sistemi ile Faaliyet Tabanlı Bütçeleme Sisteminin Farklılıklarının Ortaya Konması

Bölüm 5 - Bütçe Çalışmalarının Örgütsel Yapısı
Bütçelemeden Sorumlu Örgüt Birimleri
Bütçe El Kitabı
Bütçelemede Davranışsal Boyutlar

Bölüm 6 - Bütçe Teknikleri ile İşletme Faaliyetlerinin Yönetsel Başarısının Değerlemesi
Maliyet Merkezlerinin Faaliyetlerinin - Yönetsel Başarının Değerlendirilmesi ve Sapma Analizleri
Kar ve Yatırım Merkezlerinin Faaliyetlerin- Yönetsel Başarının Değerlendirilmesi ve Sapma Analizleri
İşletmelerde Sorumluluk Raporları ve Bütçe Sapmalarının değerlendirilmesine ilişkin örnek çalışmalar

Bölüm 7 - Bütçe Teknikleri ile Finansal Risklerin Ölçülmesi
Finansal Riskler ve Risk Taşımanın Etkileri
Döviz Riskleri ve Döviz Risklerinin Ölçülmesi
Faiz Oranı Riski ve Faiz Oranı Riskinin Ölçülmesi
Likidite Riski ve Likitide Riskinin Ölçülmesi
Örnek Çalışma

Bölüm 8 - Yatırım Projelerinin Bütçelenmesi
Proje Analizi
Temel Analiz Ölçütleri (Net Bugünkü Değer (NBD),İç Karlılık Oranı (İKO),Fayda-Maliyet Oranı (F/M),Geri Ödeme Süresi)
Sermaye Maliyetinin Belirlenmesi
Başabaş Analizi

Kosullar:
*
Egitim sonunda Sertifika verilecektir.
* Egitim notlari, ara ikramlar ve ogle yemegi fiyata dahildir.
*
Egitime 3 gun kalana dek odeme yapanlara kesin kayit yaptirmis sayilir.
*
Ayni firmadan 3 kisi katiliminda %5, 4-6 kisi katiliminda %10 indirim uygulanir.

Bilgi ve Kayit icin :

Taksim Egitim
Tel: 0-212-253 00 24
info@taksimegitim.com